LOMS

Lemvig og Omegns MotorSport

Vi er en motorsportsklub med ca. 40 medlemmer, der afholder forskellige aktiviteter, sports relaterede såvel som sociale arrangementer. Blandt de faste arrangementer er Mads Kjær´s mindeløb hvert år til påske, og Nisseløb i december.

LOMS blev stiftet i 1958, udelukkende som en bilorienteringsklub. Senere er arrangementerne tiltaget med en række forskellige aktiviteter for de i dag ca. 40 medlemmer og deres familier. Aktiviteterne spænder lige fra virksomhedsbesøg, og weekendture til gokart-ræs og bowling. Året slutter altid med Nisseløbet, der er et rigtigt familieløb.

Klubben begyndte først i 90′erne at arrangere løb inden for rally. I 1994 afviklede man det første specialprøve arrangement i klubben, med det berømte navn Rom-Paris Rallyspecial.

Klubben er i dag mest kendt for et klubrally arrangement, nemlig Mads Kjær’s Mindeløb. Det blev første gang afviklet i 1996, og har været kørt hvert år lige siden. Gennem årene har det vokset sig stort, så der de sidste år har været rift om de 70 pladser, som er det maksimale deltagerantal.I 2004 skulle svendeprøven så beståes, da arrangerede klubben i samarbejde med Struer og Omegns Motor Sport, SOMS, 5.afdeling af DM i rally, Mitsubishi Rally Vestjylland. Halvanden års planlægning, ca. 200 berørte lodsejere, 350 mænd og kvinder i arbejde på selve dagen, men det lykkedes, og der var tilmed ros at hente for afviklingen af løbet.

Hvis du har spørgsmål omkring motorsport eller klubben, er du altid velkommen til at kontakte et af bestyrelsesmedlemmerne.

Vil du vide mere om rally – Spørg bare

Hvis du har spørgsmål omkring motorsport eller klubben, er du altid
velkommen til at kontakte et af bestyrelsesmedlemmerne.

Bo Damgaaard

Rombyvej 6  .  7620  Lemvig